Kleur en beleving als onderscheidende kracht
Een van de grootste verschuivingen binnen de branche is de rol van kleurbeleving. Waar prijs vroeger leidend was, draait het nu om uitstraling en emotie. “De prijs is tegenwoordig niet meer de doorslaggevende factor” vertelt Roos. “Onze klanten willen vooral dat het interieur past bij hun merkverhaal. Kleur is daarin essentieel.”
Bij TePe Metal worden kleuren niet zomaar gekozen. Ze ontstaan vanuit inspiratie, beurzen en gesprekken met interieurarchitecten. “We werken nauw samen met onze lakkerij en coating-afdeling. Zo kunnen we alternatieven ontwikkelen voor edelmetalen kleuren zoals koper, messing en goud: met hetzelfde luxegevoel, maar in een praktisch uitvoerbare vorm. Dat zien we nu terug in veel retail- én interieurconcepten.” Wat maakt kleur zo onderscheidend? Volgens Roos draait het om herkenbaarheid. “Kleur maakt sfeer. Merken en winkels willen zich onderscheiden en hun eigen toon zetten. Doordat wij het basismateriaal onderdeel maken van de kleurbeleving, creëren we producten met karakter.”
 
                 
                             
                             
                             
                             
     
             
                             
                                 
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                        